Stopandgo Suspension

Stopandgo Suspension

  • OVER

Stop&go suspension is een onderdeel van stop&go racing service centre, het bedrijf van Johan Boonen waaronder ook DT1-Europe , PRP, Hub Cover, … zitten. S&G suspension biedt een professionele service voor  het herstellen, onderhoud en individueel afstellen van cross en enduro motoren. S&G suspension is ontstaan door de samenwerking tussen Johan Boonen en Nico Paredis. Johan boonen kan terugblikken op een lange carrière als gp rijder en aansluitend als testrijder voor WP suspension / KTM motorcycles. Nico Paredis deed zijn ruime ervaring op  bij verschillende veringmerken , met toprijders zoals:  Steve Ramon, Clement Desalle, Ken Dedijcker, Yves Demaria, Ken Roczen,…

  • REPARATIE / REVISIE

S&G heeft alle service onderdelen voorradig om op de kortst mogelijke tijdsspanne de standaard gemonteerde vering van alle off road  modellen van o.a. KTM, Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha te herstellen en indien nodig volledig te reviseren.  Bij een revisie wordt de vering volledig gedemonteerd en gereinigd. Versleten onderdelen zoals glijlagers en afdichtingen worden vervangen. De hydraulische demping wordt gecontroleerd op dempingverlies en indien nodig worden zuigerveren en of kromme shim plaatjes vervangen.

  • MODIFICATIE

Na een uitgebreid gesprek met de rijder om te bepalen wat er moet aangepast worden, wordt de vering volledig gedemonteerd, gereinigd, en versleten onderdelen vervangen. De hydraulische demping wordt  individueel aangepast, gebaseerd op onze interpretatie van wat de rijder wil. Indien nodig (en na overleg) worden zachtere of stuggere veren gemonteerd. Als blijkt dat na één of twee keer rijden de afstelling niet voldoet aan de verwachtingen kan er na overleg steeds een aanpassing gebeuren.

  • TESTEN

S&G beschikt over een eigen testbank waarop zowel vork als schokbreker kunnen getest worden. Op het circuit worden tal van afstellingen door J.B. getest en vergeleken. Er kan ook steeds een afspraak gemaakt worden om zelf op een circuit naar keuze te testen met J.B. en/of N.P. Door een uitgebreide vergelijking van de testbank resultaten en de praktijkervaringen op het circuit kunnen we op elk niveau voor iedere rijder een nauwkeurige afstelling bepalen.